Program de formare pentru competențe interculturale de comunicare

Introducere
Grup țintă
Scopul principal și obiectivele programului
Descriere

I. Modulul I (descriere)

Unitatea 1 – Elementele constitutive ale ICC
Ce este cultura și competența interculturală?
Cunoștințele ca elemente constitutive ale ICC
Abilitățile ca element constitutiv al ICC
Atitudinea ca element constitutiv al ICC

Unitatea 2 – Dimensiunile ICC
Dimensiunea cognitivă a ICC
Dimensiunea afectivă a ICC
Dimensiunea comportamentală a ICC

Unitatea 3 – Instrumente de evaluare a competențelor interculturale
Evaluarea competențelor interculturale: implicații și tipuri de instrument
Instrumente specifice pentru evaluarea IC


II. Modulul II (descriere)

Unitatea 1 – Exerciții practice de aplicare a diferitelor metode
Chestionare
Incidente critice
Asimilatori culturali
Cercuri cu povești
Exerciții de comunicare

Unitatea 2 – Studii de caz și simulări pe competențele interculturale ale formatorilor de adulți
Studiu de caz și simulări în instituții de educație non-formală în România
Studiu de caz și simulare în instituțiile de învățământ superior din România
Studiu de caz și simulare în instituțiile de educație non-formală a adulților din Lituania
Studiu de caz și simulare în instituțiile de educație non-formală a adulților din Grecia
Studiu de caz și simulare în instituțiile de formare a adultului non-formală în Spania
Studiu de caz și simulare în instituțiile de formare a adultului non-formală în Italia
Studiu de caz și simulare instituții informale de educație a adulților din Cipru

Unitatea 3 – Aplicație practică a ICC
Aplicații practice ale ICC în Romania
Aplicații practice ale CCI în Lituania
Aplicații practice ale CCI în Grecia
Aplicații practice ale CCI în Spania
Aplicații practice ale CCI în Italia
Aplicații practice ale CCI în Cipru